16 Ocak 2015 Cuma

İnternet hizmeti alamayan ben

İnternet hayatımıza gireli uzun zaman oldu, 97 yılında üniversiteye girdiğimde google'dır,mail adresi almadır, internetten birşeyler bulmadır hepsini kısa zamanda öğrenmiştim. Karakter olarak içe kapanık ama meraklı olunca da internet benim için koca bir dünyaya parmaklarımın ucundan açılan bir pencere olmuştu. İtiraf etmeliyim ki üniversiteyi bitirmeme de internet araştırmalarım, bulduğum kaynaklar yardımcı oldu. İlk göz ağrım kitaplar ve kütüphaneleri ise hiç bir zaman terk edemedim. 
Kiev'e gidince şehrin en büyük milli kütüphanesinin evimizin sokağında olması ise hem içimi ısıtan hem de sıklıkla dil bilmediğim için gıptayla baktığım bir yer oldu. Kitaplar olmayınca tek kaynağım internet oldu. Kiev'deki internet Voila Cable firmasından aldığımız bir hizmet ve kontörlü gibi, bittikçe içine para yatırıyorsun. Gerek modemler ,gerekse hız açısından hiç bir sorun yaşamamıştım. Film de izledim, uzun saatlerce de birşeylere bakmıştım. Şehir genelindeki avm,kafe ve restoranlarda sormadan masalarda şifresini gördüğüm wifi'leri rahatlıkla kullanabiliyordum. Yurtdışında iletişim, gazete okumak ,vatandan haber almak için en önemli kaynak internetti. Ukrayna'da bu konuda gerçekten iyiydi.
Türkiye'ye gelince : Ankara'daki evimizdeki internet hizmetini yıllardır TTNET firmasından alıyoruz. Hiç memnun değildim, sürekli kesiliyordu, Kiev'e gitmeden önce modem'den dediler, gittim tavsiye edilen modemi aldım. Yok, yine geliyor-gidiyor, kesiliyordu. Ayda Kırkyedi lira ücreti alıyor, defalarca arıza kaydı bırakmama rağmen, saçma sapan sms mesajları ile kaydınızı aldık, arızanız devam ediyorsa vs.. 444'lü numaradan dijital sesle arayarak beni sinirlendiriyordu. Apartmanımızdakilerin kimi başka internet şirketlerinden hizmet alıyorlar, ama sıklıkla internet kullanmadıkları için iyi mi kötü mü bi yorum yapamıyorlardı. Ortada aylarca ne gelen servis, ne de bu kesilme-kopmalarla ilgili bir çözüm oldu.Fatura zamanı gelince ise sms ile defalarca hatırlatmalar gayet düzenli bir hizmet olarak geliyordu. En sonunda bende bıktım, sadece laptopta kullanacağım Turkcell vınn hattı aldım, telefon ise 3G'den yemeye devam ediyor. 
Dışarısı ise garson çağır wifi şifresi iste, bazı yerlerde de : 'kapatmışlar modemi, ya da modem arızalı' gibi olduğu için hiç uğraşmıyorum.
Bilgi çağı diyorlar, Bilim ve teknoloji bakanlığı kuruluyor , Hani eskiden derler ya millet ay'a gidiyor, biz dağa gidiyoruz  diye durum aynen öyle oldu. 
TTnet ile sözleşmemi önümüzdeki hafta sonlandırıp,çalışmayan interneti kapattıracağım, onlar 1-2 kez daha fatura gönderecekler, bu kapatırsam ne olacağı kısmında yazıyordu. Vermedikleri hizmetin, kuramadıkları altyapının yerine makam arabası mı alırlar, abuk subuk ülkelere yardım mı yaparlar,ünlü çıkarttıkları süslü reklamlara mı para yatırırlar bilmiyorum. İnternet bağlantısı, hız konusunda hiç birşey anlamayan insanları da o reklamlarla kandıran, hat dağıtıcısı da olduğu için tekelliğini olumsuz şekilde kullanan TTnet'i kurumsal bir firma değil, malı satıp kaçan dolandırıcılar gibi görüyorum. Ne de olsa herkes alacak, taktıracak, kaydınız alınmıştır bıdı bıdı diye masa başı elemanlarla oyalayan garip bi yer.Tek bildiğim şey artık daha sakin olduğum ve umursayamadığım...Bu sebepten çok internete giremiyor, blog'a da yazamıyorum. TTnet ile müşteriliğim bitince daha güzel şeyler yazabilirim belki:)
not : vınn'la yazıyorum, hala ışıkları yanan ama çalışmayan internetim var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder