7 Ocak 2015 Çarşamba

Kar Kış Ankara

Bir kış hikayesinin başka ülkedeki kahramanı olarak sanki eteğimde karlı havayı da yanımda getirdim. Türkiye en soğuk kış günlerini yaşıyor. Kar her yerde, ve benim için eksi 16 gibi dereceleri Ankara'da görmek çok şaşırtıcı. Kiev'de eksi dereceler normal karşılanıyor, bir süre sonra soğuğa alışılıyor. Ankara ve Kiev'de iklim olarak birbirlerine benziyorlar ama bu sene canım ülkem gerçekten çok soğuk. Karlar arabaların üstünde,yol kenarlarında tepeler halinde yükseliyor, gece ayaz oluyor. En kötüsü de yürümek...Kaldırımlar görünmeyen buzlarla dolu, bir de görme engelliler için yapılmış özel sarı yürüyüş bölmeleri çok kayıyor ki bu çok tehlikeli. Deyim yerindeyse çanağı kırmadan, akrobasi yaparak yürüme,soğuktan kaçıp evlerin sıcaklığına sığınma günlerindeyiz. 
Öte yandan ben şehrimi çok özlemişim. Kar kış dinlemeden yılbaşı sonrası kendimi Kuğulu Park'a attım. Ankaralılar için çok özel bi yer burası. Şehrin tam merkezinde, içindeki havuzlarda kuğular, ördekler var. Benim gibi çocukluğundan, yetişkinliğe kadar gelen,bir çok hatırası burada olan insanlar eminim çoktur.Bankalarında oturmak, kuğulara bakmak, mevsimlerin geçişinin güzelliğini orada seyretmek bana her zaman keyif vermiştir. Uzaklara gidince kıymeti daha artıyor. 
Hava böyle karlı olunca okullarda 2 gün tatil edildi. Tabi minikleri alanlar parkta, gençler parkta. Evet kar kış ulaşımı zorluyor,ama tadını çıkarmak isteyenler de sokaklara çıkıyor.
Karların beyazlığı gibi bir yıl olur inşallah :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder