24 Aralık 2014 Çarşamba

Çikolata Cenneti Ukrayna

Kakao bildiğim kadarı ile Güney Amerika'da üretilen bir ürün. Tüm dünya kakao ile birlikte çikolatayı, kahve çeşitlerini seviyor. Ukrayna'da Kakao üretiliyor bilmiyorum ama tam bir çikolata cenneti diyebilirim. Ülkenin cumhurbaşkanı Petro Poroshenko, Roshen adındaki çikolata ve şeker fabrikasının sahibi zaten .Roshen'in Kiev'deki fabrikası evimize çok yakın, gece led'li aydınlatmalar ile aklıma Çarli'nin Çikolata Fabrikası'nı hatırlatıyor.Kiev'in turistlik semtlerinde Şekerci dükkanı tabir edebileceğim sadece Roshen ürünleri satan kendi mağazaları var. Almasak da girip gezmesi, o kokuyu teneffüs etmek bile insanı mutlu ediyor. Roshen çok bilinen bir marka, bunun dışında ben 2 Ukrayna çikolata -şeker markası daha keşfettim. Biri AVK (ABK,Rusçası) öteki ise Millenyum. Bir de Batı Ukrayna'nın Lviv şehri el yapımı çikolataları ile meşhur. Kiev'de de 2 tane Lviv el yapımı çikolata kafe'si var. Bu kafelerde çikolataları tane tane seçiyor,tabağa ya da eve götüreceksen kağıt pakete koydurup kasada ödüyorsun, fiyatlar tane hesaplı. Kremalı çeşitlerden, bitter sevenlere kadar bolca var.
Ukrayna çikolataları bizim çikolata, damak tadımıza göre daha kakaolu. Tabi sütlü,fındıklı, beyaz çeşitleri de mevcut. Bitter çikolata sevenler için de naneli, portakalı gibi farklı çeşitlerden bir yelpaze var.
Yılbaşı için tüm bu çikolata markaları çok güzel çikolata setleri yapmışlar. Çocuklar için Noel babalı, Koyunlu (Çin yılı 2015 Koyun), kar temalı içi çikolata-şeker karışık dolu karton kutular, karton arabalar,evler. Büyükler için de simli, pırıltılı kutularda likörlü çikolatalar.Her keseye uygun hediyelik çikolata her mevsimde Ukrayna'da en azından benim için Kiev'de bulunuyor.
Yalnız çikolata almak için marka Roshen ise kendi mağazasından almak, diğerleri için ise büyük marketleri takip etmek ekonomik açıdan iyi oluyor. Metro altında ve sokaklarda produktı (konteynar'dan dükkan, bakkal, kuruyemişçi vs) denilen dükkanlarda da aynı çikolatalar üzerine fiyat koyulup satılıyor. Ben biraz ekonomi yapan biriyim. Gurbette de çalışmayınca ister istemez hesaplıyorum. Dediğim gibi Ukrayna çikolata cenneti, Tabi akla önce votka, matruşka ve güzel kızlar geliyor ama buralardan getirilebilinecek güzel hediyelerden biri çikolata.
ekte bakmak isteyenler için bu üç firmanın internet sitesini veriyorum, ingilizce seçeneği de mevcut :
http://www.roshen.com/
http://www.avk.ua/en/
http://www.millennium.dp.ua/en/company/history_of_the_chocolate_factory_millennium/

1 yorum:

  1. Merhabalar..

    Roshen marka şekerlerden almak istiyorum yardımcı olabilirmisiniz.. teşekkürler ederim..

    YanıtlaSil